неделя, 26 октомври 2014 г.

Как да живеем Био в пластмасов свят?





Колкото и да не ви се вярва – вие сте био човек. Не, не сте плод на биоинженерството, а на биологични процеси между майка ви и баща ви. Искрено се надявам животът ви да не е бил био травма.
И аз съм био, въпреки че не ми личи.
Когато бях на 15 години, бях сигурна, че на 38 ще приличам на Грета Гарбо или ще съм мъртва. В плановeте ми влизаха спасяването на 2-3 кита. Отглеждането на 7-8 деца. Промяна на законодателството до Орегон и обратно. Няколко филма. Пет-шест открития. Минимум!

Вместо това се радвам на iphone и ipod touch. Паметта ми е usb, мечтая за монитор 196V4LSB2/10, сънувам оптична мишка с резолюция 1000dpi. Заобиколена съм с бяла техника, черна техника, едра техника, дребна техника.
Днес, докато си играех с дистанционното, реших да скъся дистанцията между мен и природата. Откъде да започна?
„Пробиотиците са полезни за здравето! Силна фoрмулa с фибри за ефективна репродукция на „добрите бактерии!”
Докато мисля за вътрешния си микробен биобаланс, сдъвквам фина, хрупкава био бисквита с канела от Галисия.
Приятел поздравява познати във фейса с ”добро утро”. Отговарям: „лека нощ”. Следва въпрос: „Бързам или закъснявам?” Мисля си: „Точно навреме съм!” и подгонвам поредното такси. В него от шофьора разбрах, че цената на признато дете е висока: 100 лв. на месец! „Това са 14 и половина биобисквити по 6,87 бройката!”, заявявам на шофьора, докато му давам бакшиш.
В такива моменти усещам, че ме хваща яд на оная Ева, която вместо да си изяде БИО ябълката я подаде на Адам. 

Забелязала съм, че критикуваме другите по-лесно, отколкото себе си.

Като малка, бях сигурна, че ще спася, ако не целия свят, то поне четвърт от него. Днес съм убедена, че съм аксесоар на playstation.
Животът ми постепенно се превърна в „кликване”. Природата - във фон за снимки.
А аз в машини за боклуци.
В България произвеждаме годишно – 3 млн. тона отпадъци (това не е шега). Дневно в София изхвърляме по 1000 тона отпадъци (това не е шега).
Пластмасата се разпада за 400-1000 години (искаше ми се това да е шега).

Чудесно пластмасово бъдеще сме приготвили за земляните! Е, без това краят на света наближава! Докато го чакаме, можем да наредим в права линия произведените само за 1 ден чаши от полистирен, доказано е - ще обиколят земята.
Красиво, нали!
Също като татковината! Наскоро една американка предположи, че в столицата ни е мръсно, защото фирмата за чистота, най-вероятно, стачкува. Не се опитах да я опровергая. 
България е на последно място в Европа по рециклиране. Почти целият боклук се депонира в сметища. Нищо не ви пречи обаче, да превърнете в навик разделянето на отпадъците. Видяхте какво стана с разделното хранене! Имаше ефект!
Не знам как е при вас, но аз, докато вървя към контейнерите за разделно събиране на отпадъци, обикновено се налага да запушвам устата на циника в мен с цифри:
„Спестената енергия от рециклирането на 1 пластмасова бутилка ще захрани компютър за 25 минути! Полиестерните влакна от 2 пластмасови бутилки са достатъчни за направата на 1 бейзболна шапка.” 
Ако тези цифри не ви интересуват намерете си други: „Очаква се броят на телевизионните каналите тази година в България да достигне 50. Във facebook има над 1,15 млрд. потребители. 74 % от маркетолозите вярват, че тази социална мрежа е важна за тяхната основна стратегия.”
Живейте в Интернет и купувайте, колкото се може повече! 
Извънземните в най-скоро време ще трябва да ни изравят. Ама това си е техен проблем, не наш.
Докато чакаме спасителната им мисия можем:

Вариант 1: Да се превърнем в Super BIO. За целта трябва да активираме жизнените сили на косата с био козметика, да си направим домашен сапун от кафе, да се намажем със секрет от охлюви, да пийнем био бира, да гризнем един био оризов шоколад и ако не сме спрели да дишаме (за да не замърсяваме планетата с въглероден диоксид) да го направим в близките дни.
Вариант 2: И ти, и аз знаем, че основният замърсител на Земята сме ние – хората. Интернет мучи, че не съм права, помагали ни нашите роднини – животните. Тези преживни, безсрамни замърсители произвеждат 18% повече CO2, спрямо транспорта. Тогава трябва да се натоварим заедно с нашите блеещи братя към някоя космическа станция за около 1000 години, докато планетата се рестартира.
Не знам дали сте забелязали, но животните, за разлика от нас, не причиняват осъзнато екологични неуредици. Тогава ние осъзнато, можем да направим нещо малко за биологичното оцеляване на планетата.
Как да живеем БИО в пластмасов свят?!

Aко вече не си изхвърляте боклуците през прозореца, а ги слагате в коша – отделяйте онези, които стават за рециклиране. Това ще ви отнеме около 6 минути. Точно толкова трае рекламата, от която се опитвате да се измъкнете.
Засадете дървета край блоковете. Вярно, панелките няма да се раззеленят в коринтски стил, но със сигурност градинките с цветя и дървета изглеждат по-добре, от тези, застлани със слънчогледови семки.
Накарайте децата да ви помогнат – не в люпенето на семки (там сме със световен рекорд), а в засаждането и грижата за растения. Децата, за разлика от нас, са идеалисти. Ако се чудите колко ще ви коства идеализмът - едно дръвче струва …СЕДЕМДЕСТ СТОТИНКИ!

Избирайте хранителни продукти от магазини, чийто собственици гарантират произхода и качеството им.
Ако ли пък сте много „храбри” и не ви пука какво има в храната – защо не се самоубиете директно с отрова. Умирането ще ви излезе по-евтино и по-бързо.
Забранете си храните, които са доказано вредни – майонези, газирани напитки, кетчуп, бургери… (в това многоточие не влизат само 15 отровни продукта, много повече са). Убедена съм, че след години отровните храни, ще бъдат забранени. Дали дотогава обаче, ще сме живи?

Пластмасата. В света се произвеждат 80 млн. тона годишно пластмасови изделия! Не ставайте като другите, избягвайте пластмасата. Тя е проява на много лош вкус.
Ако сте сред хората, които вече са отегчени от този списък, нямате време за губене и ще продължите да живеете и консумирате, както досега, моля ви, използвайте… торбички за многократна употреба! Всяка година се изразходват милиарди литри петрол за производството им.


Знамената от найлонови торбички, които днес се ветреят около къщите ви, ще се разградят през 2414 - 3014 година.
Е, вие живеете като безсмъртни, може и да наблюдавате на живо този феномен.

www.gobio.bg














Няма коментари:

Публикуване на коментар